Soja Medaljonger

Vekt: 225 gram per stykk
6 produkt(er)
A000739

32 kr.
(Inkludert moms)

Soya medaljonger er perfekt for veganske biffer, koteletter, nuggets, shish kebab og mye mer. Den ideelle erstatning for kjøtt! Soja medaljonger er en god kilde til proteiner og en fullverdig proteinkilde da produktet er basert på soya. Produktet øker 2-3 ganger i størrelse under matlaging da...
+

Beskrivelse

Soya medaljonger er perfekt for veganske biffer, koteletter, nuggets, shish kebab og mye mer. Den ideelle erstatning for kjøtt! Soja medaljonger er en god kilde til proteiner og en fullverdig proteinkilde da produktet er basert på soya.

Produktet øker 2-3 ganger i størrelse under matlaging da det absorberer vann.

Tilberedning: kok i 8-10 minutter i saltet vann eller grønnsaksbuljong. Klem ut vannet. Videre kan soyamedaljongene stekes og tilsettes ulike smaker og krydre.

Innhold: 100/ 200 g/ 800g (NB: Vi kjøper inn i storkvanta om pakker om i 100 grams poser eller etter hvor mye du kjøper)

Ingredienser: soyamel, vann.

Allergener markeres i fet skrift.


Næringsinnhold per 100 g

Energi 1102 kJ/ 261kcal
Karbohydrater 9,4 g hvorav sukkerarter 7g
Protein 46,1 g
Fett 1,2 g hvorav mettede fettsyrer 0,3 g

Omtaler

Disse er både veldig gode/smakfulle og anvendelige, fantasien og tilberedningen setter grensene. De er f.eks kjempegode panert og stekt i olje som alternativ til kyllingnuggets eller i ulike varianter av asiatisk mat, men også knallgode i veggikål (vegansk fårikål). Siden det er sesong i øyeblikket:

VEGGIKÅL:
Lag mye, best dagen etter!
Lag først en marinade av soyasaus, næringsgjær, grønnsaksbuljong/suppebuljong(el mediterranean krydderblanding fra innvandrerbutikk), pepper, en dæsj sukkerkulør og kokende vann (sukkerkulør gir soyakjøttet lammekjøttfarge). Jeg har så medaljongene i en gryte og heller marinaden over. La medaljongene koke i marinaden i en halv time. Hell så av marinaden og ta medaljongene til side. Legg så lagvis i gryta; kål, finstrimlet løk (2 middels pr kålhode), medaljonger og pepper (hel eller kvernet, opp til deg) og hell til slutt over grønnsaksbuljong og 2 sjenerøse ss vegansk margarin pr liter vann. Tilsett gjerne 2-3 ss næringsgjær pr liter (kan sløyfes, men smaker godt!). La koke ca 1 time. Lag meljevning ved å riste mel og vann godt sammen og jevne så krafta til passe saus, la så koke 5 minutter (man kan strø mel mellom lagene også, men jeg synes det er mer lettvint å jevne til slutt). Server med kokte poteter (potetene kan legges på toppen og dampe der, så alt lages i en og samme gryte, bare ta dem av før jevning). Lykke til!

PS! Pass på å ha nok medaljonger, for det blir så utrolig godt at det er lett å sitte igjen med masse kål/saus og det er tomt for kjøtt! PPS! Det er unødvendig å marinere og steke kjøttet før tilberedning, hvis en gjør det slik, jeg synes dette fungerer best og disse medaljongene er også det som gir den mest smakfulle veggikålen! NAM!
Skriv en omtale

Nye produkter

Lignende produkter